Kreativa

Pojmem kreativa nejčastěji označujeme graficky či textově zpracované reklamní sdělení, používané v reklamě, bez ohledu na formát. Pojem odráží tvořivý (kreativní) proces, ve kterém originální a účinná reklamní grafika či účinný text vzniká.

Definice pojmu

Na českém a slovenském internetu se nejčastěji můžete setkat s těmito reklamními formáty:

Ani originální nápad nebývá jednoduché prodat, pokud není podpořen nápaditou kreativou. Role kvalitní kreativy bývá inzerenty, na rozdíl např. od nákupu vhodných médií, inzerenty často podceňována. Přitom jen zpola účinná kreativa znamená přinejlepším poloviční účinnost celé kampaně. Investice do kvalitní reklamní grafiky přitom nejsou nikterak závratné.

Velkou pozornost je kromě zpracování a plánování kreativy třeba věnovat také obměnám kreativy v průběhu reklamních kampaní. Optimální počet zhlédnutí jedné kreativy uživatelem je cca 4-6x během několika dnů.

Po dosažení tohoto počtu zobrazení kreativa přestává být účinná, někdy dokonce začíná uživatele obtěžovat. Proto by obměny kreativy měly být naplánovány tak, aby obměna nastávala jednak plánovaně po dosažení 4-6 zobrazení jednomu uživateli, ale také neplánovaně kdykoliv, kdy se ukáže, že kreativa není životaschopná, že se jí nedaří vyvolat kýžené reakce u uživatelů.

Mohlo by vás také zajímat

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem