Měsíc zpátky se konala každoroční konference Adobe MAX 2024, kterou pořádá společnost Adobe. Tato konference odhalila zásadní posuny v jednotlivých… Více
Digichef - RSS článkySpecifika firemního webu
Tvorba www stránek je v mnoha ohledech specifická. Když pozorně srovnáte několik firemních webů, zjistíte, že mají mnoho společných vlastností:
- navigační menu obsahující položky jako Produkty a služby, Reference, O nás či Kontaktní údaje,
- vyhledávací políčko umístěné v pravé horní části webu,
- korporátní patička opakující se na každé stránce,
- všechny stránky webu odpovídají 3 - 4 šablonám, tedy každá stránka webu není úplně odlišná.
Díky tomu vznikla řada tzv. systémů pro správu obsahu, ve zkratce CMS. Tyto systémy jsou jakýmisi stavebnicemi, není potřeba vyvíjet pro každý web znovu od začátku, což vám při tvorbě www stránek snižuje náklady. Také můžete firemní web snadněji spravovat, přidávat nové funkce apod.
Primární úlohou CMS systému je ovšem poskytnout vám nástroj k tomu, abyste sami mohli přidávat či měnit obsah svého firemního webu.
Je potřeba si uvědomit, že pokud uvažujete o firemním webu, budete ve skutečnosti téměř vždy potřebovat weby dva. První web bude ten, který uvidí vaši zákazníci. Druhý web pak ten, který budete sami používat pro správu obsahu.
Systém pro správu obsahu, který se nám při tvorbě www stránek osvědčil, se jmenuje Refinery. Podívejte se na jeho klíčové vlastnosti. Vaší pozornosti by neměly uniknout také vlastnosti, kterými se vyznačuje každý kvalitní firemní web.