9 důvodů, proč být aktivní v sociálních sítích

Před pár lety se říkalo, že kdo není na internetu, jako by nebyl. Být na internetu se rovnalo mít svou webovou stránku. Přenesme se do současnosti. Rčení stále platí, jen v něm vyměníme internet za sociální sítě. Jejich rozmach vám jistě nemohl uniknout, podívejte se na hlavní důvody, proč by vám neměla uniknout ani přítomnost v nich

  1. V sociálních sítích se pohybuje vysoké procento populace. V ČR a SR dosahují počty uživatelů sociálních sítí desítek procent populace. Sociální sítě jsou místem, kde s minimálními náklady a v krátkém čase získáte zpětnou vazbu od svých stávajících či potenciálních zákazníků.
  2. Komunikace probíhá v prostředí, kde se uživatel cítí příjemně. V prostředí, kde je zvyklý komunikovat především s přáteli. Marketingové sdělení tak přijme lépe než v případě konvenčních marketingových nástrojů. Marketingová komunikace v sociálních sítích je velmi osobní. Např. Facebook se od klasických internetových médií liší i tím, že prostředí, ve kterém uživatelé sdělení vidí, je nabité kladnými emocemi.
  3. Aktivně podpoříte prodej produktů a služeb. Výhodou facebookových stránek je možnost předávat uživatelům informace o vašich produktech či službách. Můžete na ně působit emociálně, motivovat je pomocí soutěží, akcí nebo jiných unikátních slev, a zvyšovat tak jejich loajalitu. Mezi nástroje stránky patří i rozesílání e-mailů. Díky němu můžete informovat všechny své fanoušky například o novém produktu. Mějte na paměti, že rozdíl mezi fanoušky a ostatními uživateli je pouze v jednom kliku.
  4. Startovní čára je na sociálních sítích pro všechny stejná. Nezáleží na tom, jestli jste nadnárodním gigantem nebo specializovanou společností s lokální klientelou. Šance na úspěch je stejná. Navíc investice do sociálních sítí nejsou nikterak vysoké.
  5. Vaše přítomnost na sociálních sítích zvýší zákaznickou loajalitu a povědomí zákazníků o vaší společnosti, vašich službách a produktech. Facebook je založen na obousměrné komunikaci. Poskytuje řadu možností pro interakci s uživateli, takže můžete snadno získávat zpětnou vazbu od svých zákazníků nebo získat nápady a náměty pro další rozvoj produktů a služeb (crowdsourcing).
  6. V sociálních sítích můžete obvykle komunikovat vysoce efektivně. Snadno zasáhnete velmi přesně určitou cílovou skupinu, takže neplatíte za oslovování těch, kteří vaši cílovou skupinu netvoří. Rychlejší a cílenější komunikace znamená rychlejší a lepší výsledky.
  7. Přítomnost v sociálních sítích se stává stejnou nutností, jakou se před lety stala nutnost být na webu. Nebýt v sociálních sítích znamená nejen nezískat konkurenční výhodu, ale poskytnout konkurenční výhodu jiným.
  8. Komunikaci v sociálních sítích lze považovat za další nástroj PR. Informace šířené osobním předáním (word of mouth) se mohou díky sociálním sítím šířit rychleji a zasáhnout větší množství lidí.
  9. Aktivity v sociálních sítích mají i sekundární pozitivní dopady, jako je příspěvek ke zlepšení pozice ve vyhledávačích apod.

Počet aktivních uživatelů sociálních sítí v ČR

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Mrsun

Mohlo by vás také zajímat...


Poslat emailem