Měsíc zpátky se konala každoroční konference Adobe MAX 2024, kterou pořádá společnost Adobe. Tato konference odhalila zásadní posuny v jednotlivých… Více
Digichef - RSS článkyOdměna za správu kampaně
- Tento model se někdy také označuje jako spend a správa. To dobře vyjadřuje, že jsou v něm odděleny výdaje na kredit nakoupený přímo v PPC systémech a výdaje spojené se správou kampaně. Přesně víte, kolik investujete do PPC systémů a kolik vás bude stát správa kampaně.
-
Model s odměnou za správu kampaně je vhodný pro:
- klienty s velkými objemy spendu,
- klienty s kampaněmi, u kterých je cena kliku v PPC systémech velmi dynamická,
- klienty familiérní s vnitřním fungováním PPC systémů,
- klienty, kteří sami s PPC systémy rutinně pracují a správu chtějí outsourcovat např. pro nedostatek času či snížení nákladů.
- Můžete si vybrat, jaké služby chcete do správy PPC kampaně zahrnout. Každý zákazník má jiné požadavky na frekvenci a podrobnost reportingu z kampaně, jiná je frekvence a rozsah změn v kampani apod. Vše je možné nastavit pro každého klienta individuálně.
- Každý klient má v PPC systémech svůj účet, do kterého má po dobu spolupráce přístup. Klienti by ovšem neměli po dobou spolupráce provádět žádné změny.
- Počáteční nastavení kampaně je zpoplatněno odděleně. Na druhou stranu v případě ukončení spolupráce s námi si účet může odnést. Pokud se např. v budoucnu rozhodnete spravovat si PPC kampaně vlastními silami, můžete využít nejen prvotní nastavení účtů, ale veškeré nastavení, které pro vás do té doby uděláme.
- Kredit v PPC systémech si v této variantě platíte sami, ale samozřejmě pro vás můžeme platbu zprostředkovat, takže veškerý fakturační kontakt budete mít jen s námi. Pokud platíme kredit my, jsou pro vás účty v PPC systémech přístupné pouze pro čtení.
- Na rozdíl od některých konkurentů si neúčtujeme žádná procenta z částky investované do PPC systémů. Nejsme tedy "motivováni" zvětšovat rozpočet na nákup v PPC systémech na hodnotu větší než nezbytně nutnou.
Odměna zahrnutá v ceně kliku
- V tomto modelu, který se označuje také jako pevná cena kliku, platíte pouze za kliky. Do ceny kliku je již zahrnuta i naše odměna za správu kampaně.
-
Model s pevnou cenou kliku je vhodný pro:
- klienty s menšími objemy spendu,
- klienti, kteří si chtějí PPC reklamu nejprve vyzkoušet,
- klienty s kampaněmi, u kterých jsou ceny kliků v PPC systémech stabilnější,
- klienty, kteří se nechtějí detaily PPC kampaní příliš zabývat, zajímá je především výsledek,
- klienty, kteří chtějí jistotu počtu kliků a celkové ceny.
- Rizikem tohoto modelu odměňování u některých dodavatelů bývá malá motivace k orientaci PPC kampaně na kliky, které mají dobré konverzní poměry, ale spíše na kliky, které je snadné získat. U nás se tohoto přístupu nemusíte bát, při správě kampaně se vždy zaměřujeme primárně na konverze, ať už je platební model našeho odměňování jakýkoliv. Víme, že jen tak budete spokojeni a budete ve spolupráci s námi pokračovat.
- Neplatíte žádné poplatky za nastavení kampaně, analýzu klíčových slov, vytváření reportů apod. Vše je zahrnuto v ceně kliků.
Odměna za realizovanou konverzi
- V tomto modelu si kredit v PPC systémech klient platí sám. Naše odměna za správu je odvozena pouze od realizovaných konverzí. Jde o provizi z realizovaných konverzí.
- Naše odměna za konverzi může být fixní, nebo může jít o procento z částky, kterou jste realizací konverze získali. Konkrétní nastavení modelu a odměn je předmětem jednání o spolupráci na PPC kampani.
-
Model s odměnou za realizovanou konverzi je vhodný pro:
- klienty, kteří s námi již spolupracují delší dobu,
- klienty s dobře definovatelnou konverzí z PPC kampaně,
- klienty s velkými objemy spendu,
- klienty s kampaněmi, u kterých je cena kliku v PPC systémech velmi dynamická,
- klienty familiérní s vnitřním fungováním PPC systémů,
- klienty, kteří sami s PPC systémy rutinně pracují a správu chtějí outsourcovat např. pro nedostatek času či snížení nákladů.
- V tomto modelu odměňování do značné míry přebíráme riziko za váš produkt či službu, ale např. i za to, jak kvalitní webové stránky máte. Předpokladem pro realizaci kampaně v tomto modelu odměňování je předchozí spolupráce v modelech odměňování za správu kampaně nebo s pevnou cenou kliku. Během této spolupráce si můžeme udělat představu o rentabilitě takové spolupráce i pro nás.
- V určitých případech je možné se dohodnout i na takové variantě spolupráce, kdy za vás budeme hradit i kredit v PPC systémech. Samozřejmě, že v takovém případě je příslušným způsobem navýšena i naše odměna z realizované konverze. Tento model odměňování již nespadá do oblasti PPC, ale do oblasti PPA.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor