Měsíc zpátky se konala každoroční konference Adobe MAX 2024, kterou pořádá společnost Adobe. Tato konference odhalila zásadní posuny v jednotlivých… Více
Digichef - RSS článkyGoogle AdWords
- Jak již napovídá název, Google Adwords je reklamní systém provozovaný světově nejpoužívanějším vyhledávačem Google. Byl spuštěn už v roce 2000.
- Google AdWords umožňuje inzerci ve vyhledávači Google, partnerských vyhledávačích a kontextovou reklamu ve své obsahové reklamní síti, která zahrnuje desetitisíce partnerských webů po celém světě. Nejvýznamnějším serverem obsahové sítě Google je YouTube. V ČR najdeme systém Google např. na serveru Volný.cz.
- Na počátku roku 2011 existovalo na světě jen pět zemí, ve kterých není Google nejpoužívanějším vyhledávačem. Přestože ČR patří do této pětice, Google má i v zde velmi významné místo a Google AdWords nemohou chybět v žádné PPC kampani.
- Google AdWords je z technického hlediska nejvyspělejším PPC systémem. Poskytuje nejširší paletu funkcí - jak těch, které můžete přímo použít, tak těch, které nevidíte a nepoužíváte přímo, ale o to více pomáhají efektivnímu plánování PPC reklamy.
- Při práci s reklamním systémem Google AdWords postupujeme podle zásad Google pro partnery třetí strany.
Sklik
- Sklik je původní český PPC systém, provozovaný největším subjektem na českém internetu, portálem Seznam.cz. Sklik vznikl poměrně pozdě, až v roce 2006, ale stihl si už vydobýt dobré postavení.
- Sklik zobrazuje své reklamy na stránkách vyhledávání a na webových stránkách partnerů v tzv. kontextové síti. Mezi největší weby, na kterých se jeho kontextová reklama zobrazuje, patří Novinky.cz, Stream.cz a Super.cz. V roce 2010 Sklik svou kontextovou síť podstatně rozšířil i na servery, které sám neprovozuje. Přibyla tak možnost inzerovat např. na TN.Nova.cz.
- Peníze investované do Skliku vám nejen pomohou získat nové objednávky a zákazníky, ale investicí do své reklamy nepřímo také pomůžete české ekonomice. Seznam je česká firma a valná část jejích příjmů, na rozdíl od Google, směřuje zpět do české ekonomiky. Koneckonců mezi vašimi zákazníky může být i jeden z více než pěti set zaměstnanců Seznam.cz.
- Rozhovor s Jirkou Chomátem a Pavlem Šounem, zástupci Skliku, jsme přinesli na našem klientském webu Sunitka.
Etarget
- Etarget byl první systém, který v ČR a SR ve větším rozsahu zavedl model platby za klik. Provozuje jej stejnojmenná firma ze Slovenska, která vznikla již v roce 2002 a postupně expandovala na několik středoevropských trhů.
- V České republice funguje Etarget zejména jako kontextový systém, mezi největší weby v jeho síti patří iDNES.cz, Blesk.cz či Nova.cz.
- Na Slovensku je ale Etarget k dispozici i jako systém zobrazující reklamu ve výsledcích vyhledávání portálu Zoznam.sk, v obsahové síti pak najdeme opravdu velké servery jako SME.sk, Čas.sk,Pravda.sk či Topky.sk.
- Rozhovor s Jiřím Breberou z ETARGETu jsme přinesli na našem klientském webu Sunitka.
Facebook Ads
- Podobně jako pro Google, i pro Facebook je páteří příjmu příjem z provozu PPC systému. PPC systém Facebooku se jmenuje Facebook Ads a patří mezi nejmladší PPC systémy. Vyplatí se mu věnovat pozornost z několika důvodů.
- Ve světě Facebook používá 689 306 600 uživatelů, v ČR pak 3 298 040 uživatelů a 1 818 180 uživatelů v SR. Tato čísla dělají z Facebooku podle některých statistik nejnavštěvovanější, podle jiných druhý nejnavštěvovanější web světa.
- PPC reklama na Facebooku se liší od Google AdWords či Skliku také tím, že je možné ji velmi přesně cílit, tzv. behaviorálně. Můžete si vybrat z řady sociodemografických parametrů, kterými popíšete svoji cílovou skupinu. Facebook umí i analyzovat chování uživatelů, ví, jaké fanouškovské stránky navštěvují, s jakými lidmi na Facebooku konverzují apod. Většina údajů, které o sobě uživatelé na Facebooku zadají, navíc odpovídá realitě, což plyne ze sociálního charakteru této sítě. Výsledkem je neobtěžující a účinná reklama. Ale i pokud cílení nechcete využít naplno, máte možnost zasáhnout v krátkém čase a s malými náklady velký počet uživatelů.
- Facebook nabízí mnohem víc než PPC reklamu, proto je třeba nezaměňovat PPC reklamu např. se správou fanouškovských stránek na Facebooku, kterou nabízíme v rámci našich služeb marketingu v sociálních sítích.
Pokud cítíte potenciál pro své produkty i služby na zahraničních trzích, i mimo Českou republiku vám rádi pomůžeme s PPC kampaněmi. Systémy využívané v zahraničí se však od těch tuzemských liší.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor