S jakými PPC systémy pracujeme

V ČR dominují čtyři PPC systémy. Pro váš úspěch v online reklamě jsme schopní využít všechny. Na jejich stručný přehled se můžete podívat dále.

Google AdWords

  • Jak již napovídá název, Google Adwords je reklamní systém provozovaný světově nejpoužívanějším vyhledávačem Google. Byl spuštěn už v roce 2000.
  • Google AdWords umožňuje inzerci ve vyhledávači Google, partnerských vyhledávačích a kontextovou reklamu ve své obsahové reklamní síti, která zahrnuje desetitisíce partnerských webů po celém světě. Nejvýznamnějším serverem obsahové sítě Google je YouTube. V ČR najdeme systém Google např. na serveru Volný.cz.
  • Na počátku roku 2011 existovalo na světě jen pět zemí, ve kterých není Google nejpoužívanějším vyhledávačem. Přestože ČR patří do této pětice, Google má i v zde velmi významné místo a Google AdWords nemohou chybět v žádné PPC kampani.
  • Google AdWords je z technického hlediska nejvyspělejším PPC systémem. Poskytuje nejširší paletu funkcí - jak těch, které můžete přímo použít, tak těch, které nevidíte a nepoužíváte přímo, ale o to více pomáhají efektivnímu plánování PPC reklamy.
  • Při práci s reklamním systémem Google AdWords postupujeme podle zásad Google pro partnery třetí strany.

Sklik

  • Sklik je původní český PPC systém, provozovaný největším subjektem na českém internetu, portálem Seznam.cz. Sklik vznikl poměrně pozdě, až v roce 2006, ale stihl si už vydobýt dobré postavení.
  • Sklik zobrazuje své reklamy na stránkách vyhledávání a na webových stránkách partnerů v tzv. kontextové síti. Mezi největší weby, na kterých se jeho kontextová reklama zobrazuje, patří Novinky.cz, Stream.cz a Super.cz. V roce 2010 Sklik svou kontextovou síť podstatně rozšířil i na servery, které sám neprovozuje. Přibyla tak možnost inzerovat např. na TN.Nova.cz.
  • Peníze investované do Skliku vám nejen pomohou získat nové objednávky a zákazníky, ale investicí do své reklamy nepřímo také pomůžete české ekonomice. Seznam je česká firma a valná část jejích příjmů, na rozdíl od Google, směřuje zpět do české ekonomiky. Koneckonců mezi vašimi zákazníky může být i jeden z více než pěti set zaměstnanců Seznam.cz.
  • Rozhovor s Jirkou Chomátem a Pavlem Šounem, zástupci Skliku, jsme přinesli na našem klientském webu Sunitka.

Etarget

  • Etarget byl první systém, který v ČR a SR ve větším rozsahu zavedl model platby za klik. Provozuje jej stejnojmenná firma ze Slovenska, která vznikla již v roce 2002 a postupně expandovala na několik středoevropských trhů.
  • V České republice funguje Etarget zejména jako kontextový systém, mezi největší weby v jeho síti patří iDNES.cz, Blesk.cz či Nova.cz.
  • Na Slovensku je ale Etarget k dispozici i jako systém zobrazující reklamu ve výsledcích vyhledávání portálu Zoznam.sk, v obsahové síti pak najdeme opravdu velké servery jako SME.sk, Čas.sk,Pravda.sk či Topky.sk.
  • Rozhovor s Jiřím Breberou z ETARGETu jsme přinesli na našem klientském webu Sunitka.

Facebook Ads

  • Podobně jako pro Google, i pro Facebook je páteří příjmu příjem z provozu PPC systému. PPC systém Facebooku se jmenuje Facebook Ads a patří mezi nejmladší PPC systémy. Vyplatí se mu věnovat pozornost z několika důvodů.
  • Ve světě Facebook používá 689 306 600 uživatelů, v ČR pak 3 298 040 uživatelů a 1 818 180 uživatelů v SR. Tato čísla dělají z Facebooku podle některých statistik nejnavštěvovanější, podle jiných druhý nejnavštěvovanější web světa.
  • PPC reklama na Facebooku se liší od Google AdWords či Skliku také tím, že je možné ji velmi přesně cílit, tzv. behaviorálně. Můžete si vybrat z řady sociodemografických parametrů, kterými popíšete svoji cílovou skupinu. Facebook umí i analyzovat chování uživatelů, ví, jaké fanouškovské stránky navštěvují, s jakými lidmi na Facebooku konverzují apod. Většina údajů, které o sobě uživatelé na Facebooku zadají, navíc odpovídá realitě, což plyne ze sociálního charakteru této sítě. Výsledkem je neobtěžující a účinná reklama. Ale i pokud cílení nechcete využít naplno, máte možnost zasáhnout v krátkém čase a s malými náklady velký počet uživatelů.
  • Facebook nabízí mnohem víc než PPC reklamu, proto je třeba nezaměňovat PPC reklamu např. se správou fanouškovských stránek na Facebooku, kterou nabízíme v rámci našich služeb marketingu v sociálních sítích.

Pokud cítíte potenciál pro své produkty i služby na zahraničních trzích, i mimo Českou republiku vám rádi pomůžeme s PPC kampaněmi. Systémy využívané v zahraničí se však od těch tuzemských liší.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem